חיזוק מערכת החיסון- כמניעה וטיפול בקורונה

המלצות כיצד לטפל ולהקל תסמיני נגיף הקורונה וכיצד למנוע הדבקות/התפחות מחלה:

לאחרונה, יותר ויותר מטופלות ומטופלים מגיעים אליי על מנת לחזק ולתחזק את הגוף ומערכת החיסון כמניעה מפני וירוס הקורונה ומחלות הקשורות למערכת החיסונית. *(על פי הנחיות משרד הבריאות: "מותר לצאת מהבית לצורך קבלת שירות רפואי"). שואלים אותי מה עוד ניתן לעשות?.. מלבד ההקפדה על כללי ההגיינה: שטיפת/ חיטוי הידיים, בעבודה שלי – בין מטופל למטופל, וכן שמירה על איוורור החדר, חיטוי ידיות הדלתות ומסיכה לפנים. ישנם מספר דברים שניתן לעשות בבית כדיי להקל ולמנוע תסמינים של וירוס הקורונה או שפעת.
לטיפול בתסמינים של התחלת הצטננות כגון: כאב גרון, שיעול, נזלת שקופה מרובה, חום קל, צמרמורות, קור וכאבים בכל הגוף ישנן תרופות סבתא מומלצות כגון:

• לכאבי גרון – לסחוט לימון ולהחליק ישר לגרון או לגרגר מי מלח- 1/2 כפית בחצי כוס מים רותחים שצוננו לפושרים.
  • סירופ בצל ודבש – מחזק את מערכת החיסון, מחטא את הגרון ועוזר בכיוח. לוקחים בצל לבן בינוני, חותכים דק, מכניסים לקערית עמוקה מוסיפים 2 כפות גדושות דבש ומכסים עם צלוחית למשך כשעה וחצי. לוחצים עם הצלוחית את הבצל הצידה להפרדת הנוזל ושותים ממנו 1-2 כפות כל שעתיים. הריח לא משהו אבל יעיל מאד בתסמינים של תחילת קורונה/ שפעת. לבצל והדבש יש תכונות אנטי-דלקתיות ולכן מכונים "אנטיביוטיקה של הטבע".
  • חליטת קינמון ג'ינג'ר לימון ודבש – חולטים בכוס מים רותחים מקל קינמון, 2 פרוסות ג'ינג'ר טרי לכסות את הכוס למשך 5 דקות, להוסיף כפית דבש, לסחוט חצי לימון בינוני ולשתות מס' כוסות ביום.
  • מרק עוף – תרופת סבתא עתיקת יומין המוכיחה את עצמה כל פעם מחדש (הוכח גם מחקרית), מחזקת את מערכת החיסון, מקלה על תסמיני השפעת, מקצרת את זמן ההחלמה ואולי טובה גם כמניעה.
  • שטיפת הנחיריים במי מלח – מקלה דיי במידית על אף נוזל/ סתום: ממסים רבע כפית מלח בשליש כוס מים רותחים שצוננו לפושרים. סותמים נחיר אחד ושואפים את התמיסה עם הנחיר השני. דרך אחרת היא להזליף לתוך הנחיריים בעזרת מזלף/ טפטפת. על מנת שיהיה יעיל רצוי לחזור על כך מס' פעמים.
  • אינהלציה של אדי אקליפטוס – לטיפול בגודש באף, אף נוזל, סתום או קשיי נשימה. להרתיח סיר עם מים להוסיף מס' טיפות של תמצית שמן אקליפטוס, לכסות את הראש במגבת ולנשום את האדים.
  • חליטה של קליפות מנדרינה/קלמנטינה מיובשות – תרופה סינית להפחתת ליחה.

למצבים אקוטיים יותר – כאשר החום עולה, דלקת הגרון מחריפה- השקדים נפוחים/ מודלקים, השיעולים תכופים או מתפתח שיעול ברונכיטי- עמוק, יש תמציות צמחים מומלצות כגון:

• אורגנו.
  • תמצית פרופוליס.
  • תמצית זרעי אשכולית – מיצוי צמחי יעיל לדלקות גרון ודלקות בכלל.
  • צמחי מרפא סיניים: אין מה להשוות צמחים בודדים כנ"ל עם פורמולות צמחי המרפא הסיניים. ממוצרי המדף הקיימים היעיל ביותר לתסמיני הקורונה ושפעת הוא: Isatis– של חברת ברא, תרכובת צמחים אנטי דלקתיים יעילה ועוצמתית.

במידה והתסמינים לא הוקלו: מומלץ לבוא לטיפול בהקדם!! הטיפול משלב דיקור סיני בטכניקה ייחודית ופורמולת צמחי מרפא סיניים. זהו מרשם צמחים "סודי" אליו התוודעתי בתקופה בה למדתי והתמחתי בסין, עם רופא סיני מסורתי- שהרפואה הסינית עברה במשפחתו מדור לדור. מרשם זה אני מתאימה אישית לכל מטופל על פי תסמיניו. לצמחי המרפא תכונות אנטי-אוקסידנטיות ואנטי-ביוטיות המחזקות את המערכת החיסונית. במקרים רבים צמחים אלה אף יעילים יותר מאנטיביטיקה!! במידת הצורך, בתסמינים של שיעול קשה וברונכיטיס, אני משלבת גם כוסות רוח.

מה מומלץ כמניעה: ידוע שאורח חיים לחוץ ואינטנסיבי מחליש את מערכת החיסון. לכן רצוי לשמור על אורח חיים רגוע ובריא ככל האפשר, לחזק ולתחזק את הגוף ואת מערכת החיסון:

• פעילות גופנית אירובית סדירה – מומלץ להקפיד על פעילות אירובית כגון: ריצה, הליכה, שחייה, אופניים- משפעל את פעוזר לשחרר לחץ ומתח נפשי ופיזי. תזונה בריאה ומאוזנת-  ראה המלצות תזונה.
  • לסיים מקלחת במים קרים – מרגיל את הגוף לשינויי טמפ'- מחום לקור(זה השלב בו מע' החיסון רגישה יותר להדבקות). מומלץ ביותר, להתחיל כבר היום!!
  • תזונה בריאה ומאוזנת כאורח חיים – משלבת מזונות שמטיבים ומחזקים את מערכת החיסון לדוגמה: רימון, בצל, שום, ג'ינג'ר. רצוי להרכיב תפריט המותאם אישית לכל מטופל, על מנת שיוכל להתמיד בה כאורח חיים.
  • דיקור סיני- לחיזוק ואיזון מערכת החיסון.

להלן מאמרים ומחקרים מוכיחים שדיקור סיני מעלה את ספירת הכדוריות הלבנות וערכים נוספים של  מערכת החיסון ובמקביל מוריד סטרס ומשפר את מצב האנרגיה הכללי:
המאמר להלן מסכם 7 מחקרים שנעשו על השפעת הדיקור על ערכים שונים של מערכת החיסון בחולי סרטן, התוצאות הראו על יתרון של הקבוצות שטופלו בדיקור. למאמר
במחקר אחר לקחו 2 קבוצות חולים עם גידול סרטני, קבוצה 1 קיבלה טיפולים בדיקור בנק' מסוימות למשך 10 יום והקבוצה השנייה לא. תוצאות הבדיקות הראו שבקבוצה שקיבלה דיקור ערכי מערכת החיסון היו גבוהים יותר מאלה בקבוצה שלא קיבלה דיקורלמאמר
במחקר נוסף בדקו השפעת הדיקור על ערכי התאים הלבנים והנויטרופילים בחולות סרטן השחלות שעברו כימותרפיה. מסקנת המחקר: אקופונקטורה יכולה לסייע בהעלאת הספירה הלבנה לאחר כימותרפיה אצל חולות בסרטן השחלות. למאמר

לסיכום
אין צורך להיכנס לפאניקה עקב נגיף הקורונה, הסטרס רק מחליש את המערכת החיסונית!! תעשו ספורט, תאכלו בריא והיעזרו בטיפים והתרופות הצמחיות שהמלצתי לעיל.
צריך לזכור שמדובר בהמלצות לטיפול עזרה ראשונית, לא בכל מצב ישיג ריפוי. לכן, במידה ויש החרפה בתסמינים, מומלץ לעשות בדיקות ולקבל טיפול רפואי בהתאם!

גניה- כאב מקרין מישבן לרגל

29/10/18- היי, רציתי לומר לך תודה! אתמול חוללת נס עם הרגל שלי..היום אני הולכת רגיל!!

שני – פוריות

4/09/18- הבטא יצאה 407, את פשוט קוסמת!!! תודה!! אני כל כך מתרגשת!! הכל בזכותך!!!

מיטל- כאב במפסעה ובצקות

30/08/18- היי מולי, אני בשבוע 28, המפשעה כמעט לא מורגשת והבצקות פשוט נעלמו!! והכל בזכות הטיפול שלך!! רב תודות!!