כיצד נחזק גופנו לקראת החורף

המלצות להקלה בתסמיני שפעת והצטננות ומה לעשות כמניעה
ישנם מספר דברים שניתן לעשות בבית כדיי למנוע ולהקל על סימפטומים של הצטננות ושפעת. צריך לזכור שמדובר בטיפול עזרה ראשונית, לא בכל מצב יביא לריפוי. במידה ויש תסמינים חריפים רצוי להגיע לטיפול!

לטיפול בתסמינים של התחלת שפעת כגון: נזלת שקופה מרובה, שיעול, כאב גרון, צמרמורות קור וכאבים בכל הגוף מומלץ:

• סירופ בצל ודבש – לתחילת התקררות- שיעול, נזלת וליחה מוגברת; לוקחים בצל לבן בינוני, חותכים לחתיכות קטנות, מכניסים לקערית עמוקה מוסיפים 2 כפות דבש ומכסים עם צלוחית למשך שעה- שעתיים. לוחצים עם הצלוחית את הבצל הצידה להפרדת הנוזל ושותים ממנו 1-2 כפות כל שעתיים. הריח לא משהו אבל יעיל מאד בתחילת שפעת. לבצל והדבש יש תכונות אנטי-דלקתיות ולכן מכונים "אנטיביוטיקה של הטבע".
  • חליטת קינמון ג'ינג'ר לימון ודבש – דרך נוספת יעילה וקלה להכנה המקלה בתסמיני ההצטננות: לחלוט בכוס מים רותחים מקל קינמון, 2 פרוסות ג'ינג'ר טרי לכסות את הכוס למשך 5 דקות, להוסיף כפית דבש, לסחוט חצי לימון בינוני ולשתות מס' כוסות ביום.
  • מרק עוף – תרופת סבתא עתיקת יומין המוכיחה את עצמה כל פעם מחדש (הוכח גם מחקרית), מחזקת את מערכת החיסון, מקלה על תסמיני השפעת ומקצרת את זמן ההחלמה.
  • תה ברנדי – שיטה מסורתית ישנה ונפוצה היא שתיית תה עם טיפה ברנדי לפני השינה, מתכסים היטב, מזיעים כל הלילה וקמים כמו חדשים.
  • שטיפת הנחיריים במי מלח – מקלה די במידית על אף נוזל: ממסים חצי כפית מלח ברבע כוס מים פושרים, סותמים נחיר אחד ושואפים את התמיסה עם הנחיר השני. דרך אחרת היא לטפטף כמה טיפות לתוך הנחיריים בעזרת טפטפת. כדי להאריך את ההשפעה יש לחזור על כך מס' פעמים.
  • אינהלציה של אדי אקליפטוס – לטיפול באף נוזל/ סתום, קושי נשימתי..להרתיח סיר עם מים להוסיף מס' טיפות של תמצית שמן אקליפטוס, לכסות את הראש במגבת ולנשום את האדים.
  • לכאבי גרון – לסחוט לימון ולהחליק ישר לגרון; לגרגר מי מלח;
  • תמצית זרעי אשכולית – תרופה צמחית יעילה ועוצמתית, לדלקות גרון ודלקות בכלל.
  • צמחי מרפא: הנפוצים בשימוש להתקררות הם: אכינצאה, פרופוליס, סמבוק, מנטה ועוד. אך אין מה להשוות צמחים בודדים אלה עם פורמולות צמחי המרפא הסיניים.
  • חליטת קליפות מנדרינה/קלמנטינה מיובשות – תרופה סינית להפחתת ליחה.
  • למצבים אקוטיים יותר – כאשר דלקת הגרון מחריפה- השקדים נפוחים/מודלקים, מתפתח שיעול ברונכיטי או כאשר עולה מאד החום.. מומלץ לבוא בהקדם לטיפול- דיקור סיני איתו אני בד"כ משלבת פורמולת צמחי מרפא סיניים- מרשם "סודי" אליו התוודעתי בתקופה שהתמחתי בסין, עם רופא סיני מסורתי- שהרפואה הסינית עברה במשפחתו מדור לדור. מרשם זה אני מתאימה אישית לכל מטופל על פי תסמיניו. לצמחי המרפא תכונות אנטי-אוקסידנטיות ואנטי-ביוטיות המחזקות את המערכת החיסונית. במקרים רבים צמחים אלה אף יעילים יותר מאנטיביטיקה!! במידת הצורך, בד"כ בברונכיטיס, אני משלבת גם כוסות רוח.

כמניעה: ידוע שאורח חיים לחוץ ואינטנסיבי מחליש את מערכת החיסון. לכן רצוי לשמור על אורח חיים רגוע ובריא ככל האפשר, לחזק ולתחזק את הגוף ואת מערכת החיסון:

1. פעילות גופנית אירובית סדירה – מומלץ להקפיד על פעילות אירובית כגון: ריצה, הליכה, שחייה, אופניים- עוזר לשחרר לחץ ומתח נפשי ופיזי. תזונה בריאה ומאוזנת-  ראה המלצות תזונה. מומלץ ביותר לסיים מקלחת במים קרים- מרגיל את הגוף לשינויי טמפ'. רצוי להתחיל היום!!..לפני שמזג האוויר נעשה קר מדיי..
  2. תזונה בריאה ומאוזנת כאורח חיים – משלבת מזונות שמטיבים ומחזקים את מערכת החיסון לדוגמה: רימון, בצל, שום, ג'ינג'ר. רצוי להרכיב תפריט המותאם אישית לכל מטופל, על מנת שיוכל להתמיד בה כאורח חיים.
  3. דיקור לחיזוק ואיזון מערכת החיסון – לאחרונה, יותר ויותר מטופלות מגיעות אליי בתקופת הסתיו, על מנת לתחזק ולחזק את הגוף ומערכת החיסון לקראת החורף. בד"כ בעיות של נזלת אלרגית/ הצטננות שמהר מאד מתפתחת לסינוסיטיס.

גניה- כאב מקרין מישבן לרגל

29/10/18- היי, רציתי לומר לך תודה! אתמול חוללת נס עם הרגל שלי..היום אני הולכת רגיל!!

שני – פוריות

4/09/18- הבטא יצאה 407, את פשוט קוסמת!!! תודה!! אני כל כך מתרגשת!! הכל בזכותך!!!

מיטל- כאב במפסעה ובצקות

30/08/18- היי מולי, אני בשבוע 28, המפשעה כמעט לא מורגשת והבצקות פשוט נעלמו!! והכל בזכות הטיפול שלך!! רב תודות!!