כיצד נחזק גופנו לקראת החורף

המלצות למניעה והקלה בתסמיני שפעת והצטננות
ישנם מספר דברים שניתן לעשות בבית כדי למנוע ולהקל על סימפטומים של הצטננות ושפעת. צריך לזכור שמדובר בהקלה ולא בריפוי. במידה ויש תסמינים חריפים רצוי להגיע לטיפול!

כמניעה: ידוע שאורח חיים לחוץ ואינטנסיבי מחליש את מערכת החיסון. לכן רצוי לשמור על אורח חיים רגוע ובריא ככל האפשר, לחזק ולתחזק את הגוף ואת מערכת החיסון:
1. פעילות גופנית אירובית סדירה – מומלץ להקפיד על פעילות אירובית כגון: ריצה, הליכה, שחייה, אופניים- עוזר לשחרר לחץ ומתח נפשי ופיזי. תזונה בריאה ומאוזנת-  ראה המלצות תזונה. מומלץ ביותר לסיים מקלחת במים קרים- מרגיל את הגוף לשינויי טמפ'. רצוי להתחיל היום!!..לפני שמזג האוויר נעשה קר מדיי..
2. דיקור לחיזוק ואיזון מערכת החיסון – לאחרונה, יותר ויותר מטופלות מגיעות אליי בתקופת הסתיו, על מנת לתחזק ולחזק את הגוף ומערכת החיסון לקראת החורף. בד"כ סובלות מנזלת אלרגית/ הצטננות שמהר מאד מתפתחת לסינוסיטיס.

כטיפול בתסמינים של התחלת שפעת כגון: נזלת מרובה, שיעול, כאב גרון, צמרמורות קור וכאבים בכל הגוף מומלץ:

• סירופ בצל ודבש – לתחילת התקררות- שיעול, נזלת וליחה מוגברת; לוקחים בצל לבן בינוני, חותכים לחתיכות קטנות, מכניסים לקערית עמוקה מוסיפים 2 כפות דבש ומכסים עם צלוחית למשך שעה- שעתיים. לוחצים עם הצלוחית את הבצל הצידה להפרדת הנוזל ושותים ממנו 1-2 כפות כל שעתיים. הריח לא משהו אבל יעיל מאד בתחילת שפעת. לבצל והדבש יש תכונות אנטי-דלקתיות ולכן מכונים "אנטיביוטיקה של הטבע".
  • חליטת קינמון ג'ינג'ר לימון ודבש – דרך נוספת יעילה וקלה להכנה המקלה בתסמיני ההצטננות: לחלוט בכוס מים רותחים מקל קינמון, 2 פרוסות ג'ינג'ר טרי לכסות את הכוס למשך 5 דקות, להוסיף כפית דבש, לסחוט חצי לימון בינוני ולשתות מס' כוסות ביום.
  • מרק עוף – תרופת סבתא עתיקת יומין המוכיחה את עצמה כל פעם מחדש (הוכח גם מחקרית), מחזקת את מערכת החיסון, מקלה על תסמיני השפעת ומקצרת את זמן ההחלמה.
  • תה עם ברנדי – שיטה מסורתית ישנה ונפוצה היא שתיית תה עם טיפה ברנדי לפני השינה, מתכסים היטב, מזיעים כל הלילה וקמים כמו חדשים.
  • שטיפת הנחיריים במי מלח – מקלה די במידית על אף נוזל: ממסים חצי כפית מלח ברבע כוס מים פושרים, סותמים נחיר אחד ושואפים את התמיסה עם הנחיר השני. דרך אחרת היא לטפטף כמה טיפות לתוך הנחיריים בעזרת טפטפת. כדי להאריך את ההשפעה יש לחזור על כך מס' פעמים.
  • אינהלציה של אדים עם אקליפטוס – דרך נוספת לטיפול באף נוזל/ סתום היא להרתיח עלי אקליפטוס בסיר עם מים או להוסיף מס' טיפות של שמן אקליפטוס ולנשום את האדים.
  • לכאב גרון – לסחוט לימון ולהחליק ישר לגרון; לגרגר מי מלח;
  • תמצית זרעי אשכולית – תרופת פלא עוצמתית, לדלקות גרון ודלקות בכלל.
  • צמחי מרפא: הנפוצים בשימוש להתקררות הם: אכינצאה, פרופוליס, סמבוק, מנטה ועוד. אך אין מה להשוות צמחים בודדים אלה עם פורמולות צמחי המרפא הסיניים.
  • חליטת קליפות מנדרינה/קלמנטינה מיובשות – תרופה סינית להפחתת ליחה.
  • למצבים אקוטיים יותר- כאשר דלקת הגרון מחריפה, מתנפחים השקדים, מתפתחת ברונכיט או כאשר עולה מאד החום- אני ממליצה לבוא מהר לטיפול בדיקור ולשלב פורמולת צמחי מרפא סיניים- מרשם "סודי" אותו למדתי מרופא סיני מסורתי שהרפואה הסינית עברה במשפחתו מדור לדור..את המרשם אני מתאימה לכל מטופל על פי תסמיניו. לצמחי המרפא תכונות אנטי-אוקסידנטיות ואנטי-ביוטיות המחזקות את המערכת החיסונית. במקרים רבים צמחים אלו אף יעילים יותר מאנטיביטיקה..במידת הצורך נשלב גם כוסות רוח.

שני – פוריות

4/09/18- הבטא יצאה 407, את פשוט קוסמת!!! תודה!! אני כל כך מתרגשת!! הכל בזכותך!!!

מיטל- כאב במפסעה ובצקות

30/08/18- היי מולי, אני בשבוע 28, המפשעה כמעט לא מורגשת והבצקות פשוט נעלמו!! והכל בזכות הטיפול שלך!! רב תודות!!

מאיה – בחילות הריון

16/07/18- חייבת לעדכן שממש עזרת לי עם הבחילות!..את קוסמת!